Wednesday, March 28, 2007

Happy Birthday Helvetica!



The ubiquitous sans serif font celebrates it's 50th birthday this year. To honor the great typeface director and producer Gary Hustwit created Helvetica, A Documentary Film. It opened to a packed house this week (March 17) at the South by Southwest Film Festival in Austin and will tour around the world. Hustwit brings together renowned designers to talk about their work, the creative process, and the choices behind their use of type. In doing this he delves into the history of graphic design.

Click here to visit the web site of Helvetica: A Documentary Film, by Gary Hustwit. Make sure you look at the clips.

Helvetica is a feature-length independent film about typography, graphic design and global visual culture. It looks at the proliferation of one typeface (which is celebrating its 50th birthday this year) as part of a larger conversation about the way type affects our lives. Helvetica will screen at film festivals, museums, design conferences, and cinemas worldwide, followed by the DVD release this fall.

__________________________________


Helvetica (shown in red) was developed by Max Miedinger for the Haas Type Foundry in 1957 and by the early 1960s became part of the worldwide craze for Swiss design and the International Style. Arial (shown in blue) came into being as desktop computers were developed by designers at Microsoft in 1982. Is one of these fonts more attractive and more legible than the other? Although designers certainly get passionate about the topic (almost always siding with Helvetica) Arial is now a common system font and is often the default for web pages. Perhaps the better choice for on screen viewing is Tahoma (shown in violet) which was designed by Matthew Carter for Microsoft in 1996. It has a larger x-height, more narrow shape and tighter letter spacing making it an attractive on screen font.

2 comments:

Anonymous said...

[url=http://MirSkidok.ru/solvex-turne]солвекс турне[/url]
[url=http://MirSkidok.ru/kurorty-turcii/side/]сиде турция[/url]


Компания MirSkidok.ru осуществляет деятельность на рынке услуг уже более 10 лет, проложив принципиально новый подход к решению такого важного задания, как организация отдыха. В сети работает команда специалистов высокого класса, имеющие немалый опыт в сфере туризма.
Основные принципы работы MirSkidok.ru состоят в индивидуальном подходе, внимательном отношении к каждому клиенту, продавая качественные услуги по наиболее низким ценам. Во всех офисах магазина общая база предложений, которая всегда обновляется, поэтому цены во всей сети одинаково низкие. Чтобы стать покупателем лучшего тура по наиболее низкой цене, достаточно поинтересоваться, где расположен ближайший офис MirSkidok.ru.
В концепцию развития торговой марки входит ограниченное число поставщиков туристических услуг, чтобы качество и уровень обслуживания оставался неизменно на высоком уровне. Компания является профессиональной сетью агентств, которые специализируется не только на одних «горящих» турах, путевках со скидками и бонусами на приближающиеся выходные или праздничные даты, но также и на турах с ранним бронированием.
Число клиентов компании неумолимо увеличивается с каждым днем. В планах компании - активно расширять сеть по всей России, внедрять следующие проекты для максимально комфортабельного времяпрепровождения клиентов.

[url=http://MirSkidok.ru/neva-travel]нева тур[/url]
[url=http://mirskidok.ru/oteli-turcii/selge-beach-resort--spa/]selge beach resort[/url]

Anonymous said...

It used to be that the Philippines' biggest competitive advantage in the global job market is the proficiency of our skilled workers in the English language. With this new method, it's not
much different than sitting across the table from a private tutor.
Finally, parents teaching the language at home should take advantage of the
easy access to English materials available around the
world.

my blog post; www.da0zero.com